R.I.P

Mamma ringde mig när jag var på väg till Micki och berättade att Inga dött. Kunde inte ens snacka med henne i telefon för jag blev så ledsen. Inte för att jag kände henne så bra och hon var ju en avlägsen släkting, men nu på det senaste året har jag ändå lärt känna henne eftersom vi bott grannar. När vi flyttade hit och fick reda på att vi var släkt så tänkte jag inte så mycket på det, bara att det va väll trevligt. Och hon var ju jätte pigg för hon sprang ju itrappan hela tiden. Men nu på senaste har man ändå märkt att hon varit lite borta, har fått hjälpa henne med en hel del. Fast det har´bara varit roligt, för hon va så komisk hela hon. Kommer nog ändå sakna hennes små besök och presenter genom brevlådan, fast att jag inte kände henne så väl. Men tror nog hon inte orkade leva längre i heller eftersom hon hade så tråkigt. Det sa hon till och med själv. Kanske låter lite patetiskt och konstigt att jag ska sitta här och beklaga mig över en jag knappt kände, men hon var ju ändå släkt!
 

image134
R.I.P Inga Svensson
1917-2008
| Michelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0